Ştiri
Pledoarie pentru matematică


"ANUL EDUCAŢIEI MATEMATICE conţine două cuvinte cheie pentru înţelegerea problemelor de azi ale României. Este vorba de o dublă dificultate, o dublă capcană, o dublă provocare: prima este EDUCAŢIA în general, a doua, în cadrul celei dintâi, este EDUCAŢIA MATEMATICĂ. Cei care se află în interiorul sistemului educaţional nu au distanţa necesară pentru a dobândi o imagine adecvată a randamentului acestui sistem. Ei sunt prea mult confiscaţi de tot felul de detalii şi de tendinţa de automulţumire, ca fiinţe care trudesc pentru acest sistem. De aceea, mai toate semnalele eşecului vin din afara sistemului: de la Comunitatea Europeană, de la Banca Naţională, de la unii artişti şi savanţi, de la unii analişti politici etc.
Ca şi cum această dificultate nu ar fi fost suficientă, la înţelegerea rolului educaţiei matematice în cadrul educaţiei în general se mai adaugă noi dificultăţi, legate de faptul că nu e uşor să explici unui tânăr ce este matematica, să-i dezvălui comorile, în condiţiile în care cele mai multe dintre actualele manuale de matematică nu prea ne ajută în această privinţă.
ANUL EDUCAŢIEI MATEMATICE caută să compenseze această lacună, să atragă atenţia asupra frumuseţii raţionamentului matematic, raţionament care, de îndată ce este înţeles, ne deschide porţi nebănuite spre modul în care gândirea noastră procedează în diverse domenii ale ştiinţei, artei şi vieţii cotidiene.
Modul matematic de gândire şi-ar putea arăta, chiar la nivelul şcolii, deschideri spre toate disciplinele şcolare şi spre activităţile cotidiene ale tinerilor; în dezvăluirea acestor capacităţi ale matematicii constă pariul educaţiei matematice, pe care mai devreme sau mai târziu îl vom câştiga.
Solomon Marcus"


Nu există comentarii!